vineri, 23 mai 2008

inima comertului, culmea idioteniei...




Fiind genul de persoana care nu schimba canalul cand intra spoturile publicitare, m-am pus pe rumegat advertisingul romanesc atat cat pot si cat imi permite bagajul de cunostinte pe care l-am acumulat mai mult sau mai putin fortat de unele imprejurari. Nu se pune problema sa fac un studiu de caz elaborat sau ceva foarte complex...a fost mai mult un dialog intre eu si persoana mea care m-a intrigat foarte tare...M-am intrebat oare, daca o reclama este menita sa iti intre in cap, sa ramana acolo si sa te faca sa te gandesti la ea si implicit la ceea ce promoveaza atunci o reclama care este culmea idioteniei ce rol are...? O reclama care este atat de idioata incat te obsedeaza "uratenia" ei...cum ar fi un spot care mi-a ramas bine intiparit in minte si care exceleaza prin ceea ce as putea numi pocitura publicitara daca mi se permite sa inventez un astfel de termen! "Deschide deshide fereastra"...pana aici e ok...am inteles...ea trebuie sa deschida fereastra ca el sa continue sa spuna sau sa faca ceva! Problema este ca el nu continua nimic...desi ea deschide fereastra, el tine mortis sa repete aceiasi fraza, deja obsesiv, de unde incepi sa te intrebi daca nu cumva este fereastra gresita cea pe care femeia o deschide sau daca nu cumva el are probleme psihice si uneori "ii sare sidiul" la ultima fraza...Si ca spotul sa fie complet ca....durata...cererea de deschidere a ferestrei se repeta de vreo 7 ori ca sa intelegem! O reclama care dupa parerea mea nu are nimic bun in ea, este destul de agasanta si pe deasupra te si polueaza fonic (incearca sa asculti o propozitie, orice propozitie, de 10 ori sa vezi ce senzatie auditiva placuta ai) dar mi-a ramas in cap. Extraordinar...reclama la QFort imi ramane in cap si mi s-a intiparit bine de tot pe cornee astfel incat as putea sa o descriu cap coada desi este o reclama destul de "urata". Si atunci imi pun intrebarea...oare ea nu a atins scopul pe care il urmarea???Incerc inca sa gasesc raspunsul...

Niciun comentariu: